NAD C316 BEE + Hi-Fi dárek


  • Popis
  • Další fota
  • Oddělení
  • Výrobce
  • Novinky
  • Stereo zesilovač 2 x 40 watt, vstup MP3, iPod

    Technické údaje: stereo zesilovač 2 x 40 W, vstup pro MP3 i iPod, 6 x line-in vstupů, pozlacené RCA konektory, konektor na sluchátka, IEC odpojitelný napájecí kabel, 12 V TRIGGER výstup, IR vstup/výstup, nastavení nízkých a vysokých tónů, Rozměry (přibližné): 435 x 80 x 292mm, Váha: 5,25 Kg.


    --- TEST REPORT -----------

    Přepracovaný integrovaný zesilovač C 316BEE V2 z katalogu kanadské značky převzal na mnichovském High Endu štafetu, kterou rozběhl před čtyřiceti roky ještě v britských barvách ikonický model 3020. Poslední zástupce třídy AB s osvědčenými firemními finesami pamatuje i na majitele opět oblíbených gramofonů.
    U čtveřice integrovaných zesilovačů z aktuální technické generace počínaje modelem C 338 (S&V 6/17) už společnost NAD Electronics vsadila na technologii HybridDigital a koncové stupně ve třídě D, ale o mládí C 316BEE V2 svědčí jen identický plastový čelní panel se zaoblenými rohy, který se vyrábí rovněž v jediném černém provedení. Z plastu jsou jako před lety knoflíky a tlačítka, byť ta už dávno nejsou hranatá. Akronym BEE v typovém čísle naznačuje, že na zvuk dohlížel šéfkonstruktér Bjorn Erik Edvardsen, v jehož portfoliu figuruje také zmíněný model 3020, jenž za svou pověst vděčil kromě ceny a dynamického výkonu i povedenému phono předzesilovači pro MM přenosky. Ten u nejdostupnějších firemních modelů včetně laureáta cen EISA 2008– 2009 v kategorii pro dvoukanálový zesilovač C 315BEE v našem miléniu dlouho chyběl, ale letos na jaře se kruh uzavřel.

    Špičkový expert
    Za nízké šasi na čtyřech pryžových patkách komponent vděčí toroidnímu transformátoru, který na zakázku vyrábí čínsko-japonský podnik Hefei Ecriee-Tamura Electric. Usměrněné napětí ve zdroji filtrují dva válcové elektrolyty Samxon s celkovou kapacitou 20 000 µF a vylepšená firemní topologie PowerDrive S poskytuje koncovému stupni vysoký výstupní proud pro pokrytí dynamických špiček signálu. Výkonový zesilovač je v každém kanále diskrétně osazený komplementární dvojicí galvanicky izolovaných tranzistorů Sanken, jež se dělí o hustě žebrovaný chladič. C 316BEE V2 do čtyř- i osmiohmových reprosoustav dokáže dodávat trvale výstupní výkon 2× 40 W, ale do 5 ms zvládne při dvouohmové zátěži dokonce až 270 W. Vysoká hodnota činitele tlumení naznačuje, že basy má plně pod kontrolou. O kvalitách vestavěného sluchátkového zesilovače svědčí výstupní napětí 2 V při zátěži 300 ohmů, s nímž „nezůstanou na ocet“ ani sluchátka s vyšší impedancí, a konečně korekční předzesilovač pro MM přenosku se pyšní značnou přebuditelností: až 71 mV při stále ještě zanedbatelném harmonickém zkreslení 0,1 %. Šest vstupů na čelním panelu přepínáme tlačítky, zvolený indikují modré LED diody. Tady kromě knoflíku regulace hlasitosti na hřídeli nízkošumového potenciometru japonské firmy ALPS, doplněného kvůli dálkovému ovládání motorickým servem, najdeme ještě menší „točítka“ vyvážení kanálů i regulace basů a výšek, které lze tlačítkovým přepínačem Tone Defeat přemostit. Dvě čelní přípojky zastupují sluchátkový výstup pro 6,35mm jack a linkový vstup (MP) pro signálový kabel osobního přehrávače s 3,5mm jackem. Výčet uzavírají tlačítkový vypínač s dvoubarevnou kontrolkou a infračervené „oko“ pro malý dálkový ovladač AMP 4 na knoflíkovou alkalickou baterii.

    Analog za analog
    Na zadním panelu převažují pozlacené konektorové zdířky cinch, jež patří zmíněným pěti vstupům – Phono je odsazený od ostatních (a samozřejmě především od silových obvodů). Oproti předchozímu modelu C 316BEE zmizel jen výstup pro monitorovací smyčku magnetofonu, protože vstup dnes už přece jenom archaic ky nadepsaný Tape vystřídal „věčně zelený“ Phono, jenž dostal poblíž do vínku i sympaticky robustní zemnicí svorku. Dva páry izolovaných šroubovacích terminálů si poradí s reproduktorovými kabely zakončenými holými vodiči i banánky. Pevně instalovaný napájecí kabel s dvoupólovou zástrčkou najdeme ve společnosti kolébkového síťového vypínače. NAD C 316BEE V2 nabízí živý, vyvážený a výborně kontrolovaný zvuk, který dost možná transparentností a čistotou ve výškách poněkud zastíní i nejbližší „déčkový“ model C 338. Dynamika je na velmi dobré úrovni a při pečlivém výběru reproduktorových soustav bude výkonová rezerva v běžné poslechové místnosti více než dostatečná. Pokud uvážíme, že phono předzesilovač zde není určitě jen „do počtu“, v základní kategorii toho nelze chtít po integrovaném zesilovači víc

    Autor: Pavel Víšek, StereoVideo.cz



    ---[ O značce NAD ]-----------------------------------

    Společnost NAD Electronics Ltd vznikla před právě 25 lety, z iniciativy několika evropských distributorů, do jisté míry jako odpověď na tehdy eskalující vlnu nástupu levné japonské produkce na evropský trh v sektoru audiotechniky.
    Jakkoli tyto výrobky převážně nebyly svojí kvalitou srovnatelné s výrobky renomovaných evropských značek, cenově jim bylo velmi těžké konkurovat a začaly se tudíž rychle etablovat na masovém a tedy ekonomicky nejzajímavějším konci trhu.Základní myšlenka kterou si zakladatelé vytýčili se dnes jeví banální:
    Organizovat v Evropě jenom koncepční a vývojovou práci a vlastní výrobu realizovat tam kde to je nejlevnější, tedy (tehdy ještě) v Japonsku. Dnes vyrábí na Dálném východě skoro všichni větší evropští výrobci a Japonsko už je dávno samo příliš drahé pro podobné záměry. Tehdy tyto trendy byly ale teprve v začátcích.
    Cílem bylo zaměřit se na výrobky cenově konkurence schopné tehdejší japonské komerci, ale velmi dobré evropské (což tehdy jednoznačně znamenalo světové) kvality.
    Aby bylo možno dosáhnout velmi dobrých uživatelských vlastností za co nejpřijatelnější cenu, bylo rozhodnuto soustředit se výhradně na zvukovou kvalitu a funkce skutečně užitečné pro milovníky kvalitní reprodukce hudby. Vše co je z tohoto pohledu vedlejší bylo záměrně redukováno na minimum.Tak vznikla filozofie střízlivých, jednoduchých panelů s minimálním počtem nejnutnějších ovládacích prvků, za nimiž se skrývají originální, i když často jednoduchá obvodová řešení, jejichž zvukové a funkční vlastnosti velmi často odpovídají daleko vyšším cenovým kategoriím. V tomto smyslu se NAD přihlásil k filozofii High Endu už v dobách kdy se tento termín na stránkách časopisů ještě neobjevoval, a této filozofii zůstává věrný dodnes. Současně zůstal věrný i svému záměru nabízet vysokou zvukovou kvalitu za co nejméně peněz, a proto záměrně zůstává na dolním konci jeho cenového rozpětí.Ačkoli NAD dosáhl mimořádných výsledků prakticky u všech kategorií hi-fi přístrojů, snad nejvíce se proslavil svými zesilovači, z nichž je třeba zmínit aspoň legendární, dodnes ve všech pádech skloňovaný NAD 3020, kterým Bjorn-Erik Edvardsen vytýčil ve své době zcela nové představy o tom co může zvukově “umět” jednoduchý 20wattový zesilovač, a poslední generace v posloupnosti této tradice NAD C320 a C300, zesilovače které dokázaly totéž a možná ještě více dokonce v dnešní velkými technologickými možnostmi se vyznačující době. Díky svým vynikajícím výsledkům v oboru zesilovačů má firma NAD má také dlouhou tradici v oblasti velmi kvalitních receiverů, které byly vždycky ceněny pro svou vynikající zvukovou kvalitu. Tuto pověst si NAD podržel i u svých AV komponentů, které jsou ve srovnání s konkurenčními přístroji podobných cenových kategoriích zpravidla daleko vepředu svou schopností reprodukovat na špičkové úrovni také hudbu.
    V současné době rozšířila firma NAD svůj záběr i do oblastí, kterými se dosud nezabývala. Příkladem může být high endově orientovaná „stříbrná řada“. Další novou technologií, do které NAD právě vstupuje je technologie DVD. Podobně jako dříve u CD přehravačů, vstupuje nyní NAD na trh přístrojů pro DVD formát teprve poté, co tato technologie překonala své dětské nemoci. První NAD přístroj tohoto druhu, NAD T550, je vlastně DVD přehravačem 4.generace a výrobce slibuje, že i ve světovém měřítku to bude přístroj zcela výjimečné kvality.
    Značka NAD je v současnosti distribuována ve více než 60 zemích světa a během několika málo let zaujala své pevné místo i na českém trhu. Tradiční česká muzikálnost jí na našem trhu určitě zajišťuje dobrou budoucnost.