Úvod

Šijeme sestavy na míru!
Nevíte si rady s výběrem? Nevíte co kde a jak? Nemáte jasno v tom či onom? Pak využijte naší služby "šijeme sestavy na míru". Upřesněte nám své představy a vize, případně finanční limity a my vám navrhneme hned několik variant sestav k posouzení, které budou přesně kopírovat vaše nároky a představy a usnadní vám tak další krok ve výběru. Vždy existuje několik různých kvalitativních variant a tak si můžete za jedny peníze pořídit pouze průměrnou kvalitu, nebo vám za tytéž peníze můžeme navrhnout hned několik, i výrazně lepších, řešení. Budete-li chtít, poradíme, posloužíme, zabalíme - prostě "ušijeme Vám sestavu na míru" :-) Už to děláme od roku 1999 - tak víme jak na to :-)

  • loading

    Sloupy nebo regály?
    Reprosoustavy se dělí na dvě základní kategorie, regálové a sloupové.
    Regálové mají nízkou ozvučnici, proto vyžadují umístění na speciální stojan, specializovaný nástěnný držák, nebo přinejhorším na polici. Výhodou jsou nižší náklady na výrobu ozvučnice, výrobce tak může více investovat do reproduktorů a dělicí výhybky. Nevýhodou může být malý prostor ozvučnice a z toho plynoucí skromnější podání basů.
    Sloupové mají ozvučnici vysokou a proto je stačí postavit na podlahu. Samozřejmě ne přímo, ale na hroty, nebo měkké podložky. Výhodou je snadnější reprodukce hlubokých kmitočtů, nevýhodou vyšší náklady na ozvučnici. Její ošizení může ústit v nepříjemné zabarvení zvuku vlastními rezonancemi.
    V obou případech ale platí, že výškové reproduktory musí být umístěny ve výšce uší sedících posluchačů. Zároveň by jednotlivé reprosoustavy a křeslo posluchače mělo tvořit vrcholy rovnoramenného trojúhelníku.

    2 nebo 3-pásmové?
    Dělení podle druhu beden, mimo jiné, vychází také ze zapojení reproduktorů do výhybky. Setkáme se s dvoupásmovými, dva-a-půl-pásmovými a třípásmovými reprosoustavami.
    Dvoupásmová je nejjednodušší. Výhybka rozdělí signál na výšky a středobasy, vysoké signály pak posílá do výškového reproduktoru, ostatní do středobasového.
    U dva-a-půl-pásma je to stejné, jen výhybka ještě navíc oddělí samotné basy a ty pošle do druhého středobasového reproduktoru. A nakonec, u třípásmové reprosoustavy rozdělí výhybka zvukový signál na tři části - výšky, středy a basy. Ty pak reprodukují jednotlivé měniče.
    Čím méně je reproduktorů, tím dražší (a zvukově lepší) modely mohl výrobce použít. Dvoupásmové konstrukce tak mohou mít ve výškách a středech kvalitativní náskok. Třípásmové modely však zpravidla lépe zahrají basy. Navíc, čím jednodušší je dělící výhybka, tím méně výsledný zvuk ovlivní.

    Bassreflex - dopředu, nebo dozadu?
    Bassreflex je otvor do ozvučnice reprosoustavy, ve které je "trubka" o přesně vypočítané délce a průměru. Ta má za úkol posílit vyzařování basů.
    Bassreflex může být umístěn buď dopředu, nebo dozadu. Pro instalaci je jednodušší jeho umístění dopředu, protože soustavy můžete umístit blíže ke zdi místnosti. Třeba do regálu. Pokud je bassreflex umístěn dozadu, musíte za soustavami nechat volné místo. Přiražení ke zdi může mít za následek nepříjemné dunění, zastrčení do regálu naopak úbytek basů,

    Zatížitení (W)
    - výkon zesilovače, který je reprosoustava schopna zpracovat. Udávají se zpravidla dvě hodnoty - krátkodobá a dlouhodobá.

    Citlivost (dB)
    - vyjadřuje, jak náročné je pro zesilovač reprosoustavu napájet. Čím vyšší je citlivost, tím hlasitěji bude hrát při stejném výkonu zesilovače.

    Impedance (Ohm)
    - komplexní odpor reprosoustavy. Nejčastěji bývá 4 nebo 8 Ohm. Platí, že impedance reprosoustavy nesmí být nižší, než doporučená minimální impedance zesilovače.

    Ozvučnice
    - "bedna", ve které jsou instalovány reproduktory a výhybka.

    Bi-Amping
    - zapojení reprosoustavy se dvěma zesilovači. Jeden pak napájí výškové, druhý středové a basové reproduktory.
    Bi-Wiring
    - připojení zesilovače dvojicí kabelů. Jeden vede signál pro výškový reproduktor, druhý pro středový a basový